Rekrutacja na zajęcia w roku szkolnym 2025/2026
Zapraszamy serdecznie do zapoznania się z zasadami rekrutacji oraz pobrania i składania wniosków o przyjęcie na zajęcia w PMDK. Poniżej dokumenty do pobrania:
Oferta zajęć w PMDK w 2025 2026
Zasady rekrutacji na zajęcia stałe do Powiatowego Młodzieżowego Domu Kultury w Tarnowskich Górach
w roku szkolnym 2025/2026
I. Podstawa Prawna
1. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 18 listopada 2022 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół, placówek i centrów (Dz.U. 2022 poz. 2431)
2. Ustawa z 14.12.2016 r. Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 poz. 59 rozdział 6)
3. Statut PMDK w Tarnowskich Górach
II. Terminarz rekrutacji
Do 31.05.2025r. | Podanie do publicznej wiadomości zasad rekrutacji |
Od 02.06.2025r. do 24.06.2025r. | Przyjmowanie wniosków o przyjęcie na wolne miejsca w poszczególnych kołach zainteresowań |
Od 25.06.2025r. do 30.06.2025r. | Przeprowadzenie postępowania rekrutacyjnego przez Komisję Rekrutacyjną |
01.07.2025r. godz. 12.00 | Podanie do publicznej wiadomości list osób przyjętych na wolne miejsca w placówce i ogłoszenie o wolnych miejscach w poszczególnych kołach zainteresowań |
Od 03.07.2025r. do 25.08.2025r. | Rekrutacja uzupełniająca – przyjmowanie wniosków |
29.08.2025r. | Podanie do publicznej wiadomości list uczestników zajęć |
III. Zasady postępowania rekrutacyjnego
- W pierwszym etapie postępowania rekrutację na zajęcia do PMDK im. Henryka Jordana w Tarnowskich Górach przeprowadza się na wolne miejsca na dane zajęcia.
- Na zajęcia rozwijające zainteresowania lub rozwijające uzdolnienia w placówce przyjmowani są w pierwszej kolejności kandydaci zamieszkali na terenie powiatu tarnogórskiego.
- W przypadku jeśli placówka dysponuje wolnymi miejscami w danym kole przyjmowani mogą być uczestnicy spoza terenu powiatu tarnogórskiego.
- W drugim etapie postępowania rekrutacyjnego gdy jest więcej kandydatów niż miejsc, brane będą pod uwagę kryteria określone w art. 20c ust. 2 ustawy zmieniającej w art.1 w brzmieniu nadanym ustawą z dnia 6 grudnia 2013r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw:
1) wielodzietność rodziny kandydata;
2) niepełnosprawność kandydata;
3) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata;
4) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata;
5) niepełnosprawność rodzeństwa kandydata;
6) samotne wychowywanie kandydata w rodzinie;
7) objęcie kandydata pieczą zastępczą.
- Postępowanie rekrutacyjne jest prowadzone na wniosek rodzica/opiekuna lub pełnoletniego kandydata. Wniosek o przyjęcie składa się w sekretariacie PMDK w Tarnowskich Górach przy ul. Gliwickiej 36, także w przypadku zajęć w filii PMDK w Radzionkowie. Wniosek dostępny jest w sekretariacie PMDK oraz na stronie www.mdk.tgory.pl
- Wniosek uwzględnia także możliwość kontynuacji uczestnictwa w zajęciach w kolejnym roku szkolnym.
- Dzieci i młodzież mogą uczestniczyć w więcej niż jednej formie zajęć stałych.
- Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora placówki.
- Wyniki postępowania rekrutacyjnego podawane są do publicznej wiadomości w formie listy kandydatów przyjętych na poszczególne zajęcia zawierającej imiona i nazwiska w kolejności alfabetycznej.
- W terminie 7 dni od dnia ogłoszenia wyników rekrutacji rodzic/opiekun może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o uzasadnienie odmowy przyjęcia kandydata na zajęcia.
- Uzasadnienie sporządza się w terminie 5 dni od dnia wystąpienia rodzica/opiekuna lub kandydata pełnoletniego z ww. wnioskiem.
- Odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej wnosi się do dyrektora placówki w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.
- Dyrektor placówki rozpatruje odwołanie w terminie 7 dni od daty złożenia. Decyzja dyrektora jest ostateczna.